Hamulce torowe ETH-1 ETH-2
RAMATECH-INSTAL S.C. jest jedynym producentem szczękowych hamulców torowych typu ETH przeznaczonych do hamowania odprzęgów wagonowych staczanych z górki rozrządowej. Produkt ten jako jedyny zapewnia pełne bezpieczeństwo w strefie podziałowej. Stosowany w każdej metodzie automatyzującej proces rozrządzania, zarówno "strzału do celu", "prowadzenia do celu" jak i "przetaczania do celu". Jest jednym z najważniejszych urządzeń pracujących na górce rozrządowej. Charakteryzuje się wydajną pracą, bezawaryjnością, dokładnością działania oraz niskimi kosztami utrzymania. Warto zaznaczych, iż wszystkie podzespoły hamulca ETH są produkowane w polskich farykach z zachowaniem najwyższego reżimu technologicznego zwracając szczególną uwagę na wytrzymałość podzespołów oraz precyzję ich montażu.
Produkowany w dwóch odmianach: odstępowej i docelowej, pozwala zapewnić w pełni zautomatyzowany proces rozrządzania spełniając wysokie wymagania bezpieczeństwa. Nasz produkt sprawdza się już od 30 lat i posiada wiele pozytywnych opinii eksploatacyjnych. Stosowane w nim podzespoły podlegają pełnymu recyklingowi. Dzięki zastosowaniu biodegradowalnego oleju Panolin, środowisko naturalne zabezpieczone jest przed zanieczyszczeniami.
Hamulec wykonany jest w dwóch podstawowych wersjach:
ETH-20 (ETH-10) – hamulec prosty ze szczękami przy jednym toku szynowym.
Przeznaczony jest do zabudowy w torach kierunkowych i umożliwia regulację prędkości odprzęgów w systemie „strzał do celu” lub w systemie z urządzeniami dopychającymi.
ETH-21 (ETH-11) – hamulec prosty ze szczękami przy dwóch tokach szynowych.
Przeznaczony do zabudowy u podnóża górki rozrządowej i pozwala na regulację odstępów między odprzęgami w strefie podziałowej górki rozrządowej.
Wspólne dane techniczne hamulca są następujące:
- przystosowany do nawierzchni kolejowej o prześwicie toru 1435 mm; dla innych prześwitów – po uzgodnieniu,
- przystosowany do bezpośredniego włączenia w tor z szyn UIC-60; dla innych torów – poprzez szyny przejściowe,
- przystosowany do hamowania wagonów o szerokości kół 135mm; dla innych szerokości – po uzgodnieniu,
- odpowiada wymaganiom dolnego obrysu skrajni budowli 1-SM, a w położeniu odhamowania nie wprowadza ograniczeń w ruchu pojazdów trakcyjnych, spełniających wymagania skrajni UIC-505-1 (88mm ponad poziom główki szyny),
- umożliwia hamowanie wagonów o nacisku na oś 40 - 210kN (+-10%),
- przystosowany do zasilania z zamawianego oddzielnie „Systemu elektrohydraulicznego napędu hamulców torowych SHN-1” cieczą roboczą o ciśnieniu 8,5 ÷ 12,5 MPa, awaryjnie przy min. 6,7 MPa,
- siła hamowania jest proporcjonalna do ciężaru hamowanego odprzęgu (hamulec ciężarowy),
- temperatura otoczenia -40 ÷ +70 oC,
- wilgotność względna do 95% przy temperaturze +50oC.
Hamulec torowy przystosowany jest do pracy na wolnym powietrzu, w klimacie umiarkowanym. Na specjalne zamówienie, po uprzednim uzgodnieniu z producentem, hamulec ETH-2 może być przystosowany do pracy w klimacie tropikalnym.
"Przeprowadzamy kompleksowe wymiany hamulców torowych z wymianą podsypki, podbiciem plaserem oraz wymianą szyn przejściowych."